Пређи на главни садржај

Угледни час музичке културе

  Крајем јуна месеца одржао се час под називом ” Шта све чини музику”.
Циљ часа је био развој креативности, сарадње, комуникације и критичког мишљења код ученика.
 Ученици су били подељени по групама које представљају најбитнији облик комуникације и сарадње међу ученицима. Задатак је био креаирање инструмената од понуђеног материјала.
Наравно, поента није била  у такмичењу већ у креативности.
Свакако у том виду рада је од пресудног значаја дисциплина и добра организација која  је њима потребна јер би, у супротном, настала анархија и хаос.
Ученици боље функционишу када добију одређену улогу. Тако су ученици у оквиру група добили улогу Чувара времена - оног ко води рачуна о времену; Архитекте - оног ко осмишљава
шта ће се правити и од ког материјала и Стваралаца - реализатора.
 Главни део часа је био проведен у практичном раду и креирању осмишљеног инструмента.
Било је лепо посматрати ученике како деле алат за рад (маказе, лепљиве траке) међусобно и не посматрају се као противници већ управо као сарадници.
  По истеку времена, које је на почетку било одређено, ученици стају са радом без обзира где су стали .
   Задњих 10, 15 минута је било резервисано за коментаре унутар група и међусобне.
Ученици су давали своје мишљење о свом раду и раду других. Питања су била отвореног типа.
Шта је по вама представљао проблем у реализацији?  На шта сте требали обратити пажњу?  Ко је по вама најкреативнији рад и зашто?
Тако се на овај начин подстичу ученици да доносе своје закључке и критички размишљају.


Коментари

Популарни постови са овог блога

Дисеминација се наставља...на пожешком радију

Прилог о нашем пројекту на пожешком радију: http://radiopozega.rs/pozeski-prosvetari-bili-na-strucnom-usavrsavanju-u-italiji/

Дисеминација у вртићу

    Пре неколико месеци сам упознала колеге из вртића у Косјерићу, што нам је дало идеју да и на овом месту можемо да причамо о теми којом се на блогу бавимо. На ово нас је подстакла и чињеница да је ова предшколска установа веома заинтересована за учествовање у пројектима, мада је овај другачији од свих у којима су наставници и васпитачи са простора Србије имали прилике да до сада учествују.   Предшколска установа „Олга Грбић“ је од почетка ове године укључена у реализацију 3 пројекта, што овом вртићу, скромном по броју запослених, али значајном по улози коју заузима у свом окружењу, даје предзнак мотивисан   и пружа могућност да и надаље буде одабран за финансирање у различитим областима. Надајмо се да ће овог пута то бити и мобилност!      За дисеминацију смо одабрали Васпитно-образовно веће које је у просторијама установе одржано у среду, 25.4.2018. Пренела сам искуства која смо имали у писању пројекта и указала на релевантне тачке на које треба обратити пажњу, објаснила чему

New Methods Better Educational Achievements

   New Methods - Better Educational Achievements  (Нове методе - боља образовна постигнућа) је пројекат ОШ "Петар Лековић" Пожега, одобрен и финансиран од стране програма Еразмус плус...    Еразмус плус је програм Европске уније намењен финансирању пројеката из области образовања, младих и спорта ( сазнајте више о програму ).    Циљ пројекта је упознавање наставника са иновативним методама подучавања које могу повећати мотивацију ученика и довести до бољих постигнућа.     Наш партнер је  EUROPASS Centro Studi Europeo,  реномирана организација са вишегодишњим искуством у обукама наставника за примену савремених педагошких приступа. Од великог броја курсева које ова организација организује, одабрани су следећи: A Satisfying School Experience: Strategies and Skills for Teachers The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools Web Solutions for the Classroom  Детаљан опис пројекта може се видети на сајту Европске комисије