Пређи на главни садржај

Још 9 дана:)

     Ја, као припадник образовног система, нисам често (читајте: никад) имала прилику да ми ми неко омогући да се стручно усавршавам у иностранству. Начин на који би некоме то пошло за руком је мени увек био мистерија, колико год се тај неко трудио да ми потанко објасни шта би тачно требало да урадим. Ако треба да пишем и размишљам на тему, у реду, али не и да водим рачуна о уговорима. Пошто нас је сада шесторо у екипи, много је лакше јер нисам ја та која уговорима мора да се бави (предност рада у екипи!) и зато могу, неоптерећена тиме, да вам изложим своје мисли о нашој малој италијанској (аван)тури.
     Одувек сам веровала да је знање једна од највреднијих ствари које имаш, иако сам у животу најчешће наилазила на ситуације које су грубо оповргавале ово моје уверење.  И тако сам са ставом оптимисте, заједно са члановима школског тима за реализацију пројеката, пре осам месеци написала пројекат. „Треба нам име за пројекат.“ „Оставимо то за крај, за сам крај.“ Нисам била сигурна који би наслов могао у себи да сажме идеју да можда треба променити приступ, начин на који сагледаваш ствари и да то може довести до другачијих исхода. У сваком случају, сећам се да смо се тог викенда много смејали, били пуни ентузијазма и да сам ја била одушевљена како наша прича, ограничена бројем карактера у тексту, звучи. Стварно сам веровала у њу. А назив Нове методе – боља образовна постигнућа се испоставило да звучи сасвим задовољавајуће.
     Мај месец. Читам поруку на телефону: „Buongiorno, come stai?“ Мој одговор: „Судећи по твом питању – добро.“, је био сублимација мог порива да почнем да вриштим од среће и страха да то што мислим у ствари није оно чему се надам. А опет...зашто би ме колегиница то питала?...Ово што пишем је натопљено огромном дозом неверице и тихом срећом што се потврђује мој идеал, моје лично уверење да награда за труд долази, некада, кад тад и у неком облику.

     За 11 дана би у ово време требало да будемо у Фиренци, у улици Sant`Egidio 12, на семинару „Задовољне школе“ који организује EUROPASS Centro Studi Europeo – школа језика и културе, акредитована од стране регионалне коморе Тоскане. Пријавиле смо се за похађање семинара који има за циљ да, између осталог, наставнике, родитеље и децу усмери ка бољој сарадњи уз истовремено препознавање знакова који наговештавају могућност напуштања школе.

      Редови које сам написала су начин на који сам у овом тренутку могла да изразим моје мисли везане за наше предстојеће путовање. Биће их још. У овој недељи планирамо наставак нашег конверзацијског курса енглеског, да организујемо замене на часовима док нисмо у школи, обезбедимо осигурање, утврдимо да ли постоји могућност да се са школом повежемо путем скајпа током часова и проверимо временску прогнозу:) 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Дисеминација се наставља...на пожешком радију

Прилог о нашем пројекту на пожешком радију: http://radiopozega.rs/pozeski-prosvetari-bili-na-strucnom-usavrsavanju-u-italiji/

Дисеминација у вртићу

    Пре неколико месеци сам упознала колеге из вртића у Косјерићу, што нам је дало идеју да и на овом месту можемо да причамо о теми којом се на блогу бавимо. На ово нас је подстакла и чињеница да је ова предшколска установа веома заинтересована за учествовање у пројектима, мада је овај другачији од свих у којима су наставници и васпитачи са простора Србије имали прилике да до сада учествују.   Предшколска установа „Олга Грбић“ је од почетка ове године укључена у реализацију 3 пројекта, што овом вртићу, скромном по броју запослених, али значајном по улози коју заузима у свом окружењу, даје предзнак мотивисан   и пружа могућност да и надаље буде одабран за финансирање у различитим областима. Надајмо се да ће овог пута то бити и мобилност!      За дисеминацију смо одабрали Васпитно-образовно веће које је у просторијама установе одржано у среду, 25.4.2018. Пренела сам искуства која смо имали у писању пројекта и указала на релевантне тачке на које треба обратити пажњу, објаснила чему

Радионице за наставнике

„Знање се умножава дељењем“, каже стара изрека. Учесници мобилности желели су да своја знања поделе са што већим бројем наставника. Организовано је шест радионица на којима су презентовани садржаји курсева и приказани начини на које се неке од иновативних метода могу имплементирати у свакодневни наставни рад. На радионици Бити задовољан у школи: стратегије и вештине за наставнике представљене су неке од стратегија за побољшање комуникације и сарадње, као и методе савладавања стреса коме смо свакодневно изложени у настави. Представљени су и неки од ресурса који се могу користити у настави и стручном усавршавању наставника, као што је платформа ТЕД ( https://www.ted.com/talks ). Радионица Креативност, критичко мишљење, комуникација и сарадња у школама представила је начине за повећање мотивације ученика. Кроз примере активности које се могу организовати у учионици показано је како се код ученика могу развијати важне компетенције – креативност и критичко мишљење. Говорено ј