Пређи на главни садржај

Brain Gym - гимнастика за мозак

На семинару "Бити задоваољан у школи : стратегије и вештине за наставника", као једна од метода савременог образовања којом се  подстичу концентрацију и памћење код ученика (а нама се много допала),  приказана је метода учења помоћу покрета, названа "Brain Gym", у преводу : гимнастика за мозак. Овај програм се састоји од двадесетак једноставних  покрета које су осмислили двоје америчких научника, стручњака за проблеме у учењу код одраслих и деце. Метода се темељи на резултатима проучавања  утицаја покрета на рад мозга и процесе учења, где покрети активирају неуронске везе у мозгу, а тело постаје инструмент учења. Подразумева забавне покрете ногама и рукама, којима се прелази средња оса тела, како би се интегрисале обе стране мозга, уз активирање погледа на одговарајући начин. Наука је доказала да што  се више користе обе половине мозга,  више се развија интелигенција. Креативност је, на пример, повезана са обе хемисфере. Сви покрети који укључују једну ногу (на пример, десну) и руку на супротној страни (у овом случају леву) активирају обе хемисфере. Усклађивањем делова тела и ума побољшавају се моторичке способности, координација, памћење, језичке и математичке вештине, постиже се боља емоционална равнотежа и смањује стрес, напетост и хиперактивност.
Како ми се све ово чинило веома занимљиво, по повратку са семинара, веома мотивисана, одлучила сам да ове вежбе применим у раду са мојим ученицима, који су шести разред. Неуобичајени почетак часа страног језика је наишао на одушевљење у свим одељењима. Вежбе које ми радимо (кажем МИ, јер и ја радим с њима, што им се посебно допада) су: лежећа осмица, унакрсно ходање, удица и, као посебно забавна,  уши - нос, унакрсно. Свака вежба траје најдуже 2 минута. Могу се радити на почетку часа као загревање, у току часа, када треба да се деца ослободе вишка енергије, или на крају часа као опуштање.
Друга варијанта, која је деци још интересантнија, су видео снимци  вежби које изводе разни анимирани ликови или неке, деци веома интересантне  личности, а који се могу наћи на сајту Go Noodle.
 Ови вежбе су већ месецима разлог што се сa joш већом радошћу долази на час француског језека, што можете видети и на фотографијама.





 


Коментари

Популарни постови са овог блога

Дељење искустава у ужичким школама

У склопу дисеминације пројекта одржане су презентације у две ужичке основне школе. Колеге из ових школа позвале су нас када су сазнале за наше учешће у Еразмус+ програму са жељом да им пренесемо искуства, опишемо ток пројекта и представимо резултате. Пројекат је представљен стручном тиму наставника ОШ „Слободан Секулић“ Ужице на презентацији одржаној 28. 11. 2017. године.  У ОШ "Стари град" гостовали смо 25. 6. 2018. год. Њиховом стручном тиму, помоћнику директора и директорки представили смо не само ток, већ и утицаје и резултате пројекта.

Дисеминација се наставља...на пожешком радију

Прилог о нашем пројекту на пожешком радију: http://radiopozega.rs/pozeski-prosvetari-bili-na-strucnom-usavrsavanju-u-italiji/

Занимљиви алати за креирање наставних материјала

На курсу Web Solutions for the Classroom научили смо занимљиве алате који олакшавају организацију и припрему самог часа. Један од занимљивих алата посебно користан у настави страног језика јесте EDpuzzle. Он нам омогућава да изаберемо одговарајући видео који можемо сами уређивати. Можемо да снимимо почетну и завршну поруку за ученике, да убацимо коментаре, објашњења и питања која проверавају колико су ученици разумели снимак.Ученик после одговора добија повратну информацију да ли је одговор тачан. Наставник у сваком тренутку има извештај колико ученика је погледало снимак и колико је дало тачан одговор. Такође наставник може и да креира свој видео материјал. Вежбајући употребу овог веб -алата направили смо занимљиве наставне материјале. Ово је један од њих.