Пређи на главни садржај

Brain Gym - гимнастика за мозак

На семинару "Бити задоваољан у школи : стратегије и вештине за наставника", као једна од метода савременог образовања којом се  подстичу концентрацију и памћење код ученика (а нама се много допала),  приказана је метода учења помоћу покрета, названа "Brain Gym", у преводу : гимнастика за мозак. Овај програм се састоји од двадесетак једноставних  покрета које су осмислили двоје америчких научника, стручњака за проблеме у учењу код одраслих и деце. Метода се темељи на резултатима проучавања  утицаја покрета на рад мозга и процесе учења, где покрети активирају неуронске везе у мозгу, а тело постаје инструмент учења. Подразумева забавне покрете ногама и рукама, којима се прелази средња оса тела, како би се интегрисале обе стране мозга, уз активирање погледа на одговарајући начин. Наука је доказала да што  се више користе обе половине мозга,  више се развија интелигенција. Креативност је, на пример, повезана са обе хемисфере. Сви покрети који укључују једну ногу (на пример, десну) и руку на супротној страни (у овом случају леву) активирају обе хемисфере. Усклађивањем делова тела и ума побољшавају се моторичке способности, координација, памћење, језичке и математичке вештине, постиже се боља емоционална равнотежа и смањује стрес, напетост и хиперактивност.
Како ми се све ово чинило веома занимљиво, по повратку са семинара, веома мотивисана, одлучила сам да ове вежбе применим у раду са мојим ученицима, који су шести разред. Неуобичајени почетак часа страног језика је наишао на одушевљење у свим одељењима. Вежбе које ми радимо (кажем МИ, јер и ја радим с њима, што им се посебно допада) су: лежећа осмица, унакрсно ходање, удица и, као посебно забавна,  уши - нос, унакрсно. Свака вежба траје најдуже 2 минута. Могу се радити на почетку часа као загревање, у току часа, када треба да се деца ослободе вишка енергије, или на крају часа као опуштање.
Друга варијанта, која је деци још интересантнија, су видео снимци  вежби које изводе разни анимирани ликови или неке, деци веома интересантне  личности, а који се могу наћи на сајту Go Noodle.
 Ови вежбе су већ месецима разлог што се сa joш већом радошћу долази на час француског језека, што можете видети и на фотографијама.





 


Коментари

Популарни постови са овог блога

ТВ Пожега: прилог о пројекту

Прилог о нашем пројекту у емисији Телевизије Пожега 26. 6. 2018. године:




via ytCropper

Целу емисију можете погледати на следећем линку:  https://youtu.be/LtSNFJQr_E4

Евалуација - евалуациони упитници

Драги наставници, родитељи и ученици,
Желели бисмо да проверимо колико су активности реализоване током трајања пројекта имале утицаја на унапређење наставе, ангажованост ученика и њихова постигнућа.
Молимо вас да изразите своје мишљење о пројекту одговарајући на питања из приложених упитника.
Анализа резултата показаће колико је реализација пројекта била оправдана и узеће се у обзир при планирању будућих активности.
Хвала.

УПИТНИК ЗА УЧЕНИКЕ
УПИТНИК ЗА НАСТАВНИКЕ
УПИТНИК ЗА РОДИТЕЉЕ


Ромео и Јулија- угледни час

У одељењу VIII2 одржан је угледни час из српског и енглеског језика "Ромео и Јулија". Час је одржан у четвртак, 26. априла 2018. год.  
За организацију часа користили смо идеје и садржаје које смо усвојили на семинарима током наше мобилности.Час је био усмерен не само на обраду садржаја, већ и на развијање других компетенција код ученика: способност за сарадњу, истраживачки рад, обраду информација, презентовање. Да би се повећала мотивација ученика, обрада и презентовање информација користили смо неколико различитих веб-алата.
У овом одељењу се налазе ученици чија су постигнућа из већине наставних предмета слабија од просечних. Наставница Олгица Спасојевић и ја смо покушале да покажемо да се један леп угледни час може одржати и у одељењу у коме ученици достижу основни и средњи ниво постигнућа у оквиру Образованих стандарда. Надамо се да смо у томе успеле.
У организацији часа водиле смо се принципима пројектно оријентисане наставе: ученици су имали задатак да, међусобно сара…