Пређи на главни садржај

Brain Gym - гимнастика за мозак

На семинару "Бити задоваољан у школи : стратегије и вештине за наставника", као једна од метода савременог образовања којом се  подстичу концентрацију и памћење код ученика (а нама се много допала),  приказана је метода учења помоћу покрета, названа "Brain Gym", у преводу : гимнастика за мозак. Овај програм се састоји од двадесетак једноставних  покрета које су осмислили двоје америчких научника, стручњака за проблеме у учењу код одраслих и деце. Метода се темељи на резултатима проучавања  утицаја покрета на рад мозга и процесе учења, где покрети активирају неуронске везе у мозгу, а тело постаје инструмент учења. Подразумева забавне покрете ногама и рукама, којима се прелази средња оса тела, како би се интегрисале обе стране мозга, уз активирање погледа на одговарајући начин. Наука је доказала да што  се више користе обе половине мозга,  више се развија интелигенција. Креативност је, на пример, повезана са обе хемисфере. Сви покрети који укључују једну ногу (на пример, десну) и руку на супротној страни (у овом случају леву) активирају обе хемисфере. Усклађивањем делова тела и ума побољшавају се моторичке способности, координација, памћење, језичке и математичке вештине, постиже се боља емоционална равнотежа и смањује стрес, напетост и хиперактивност.
Како ми се све ово чинило веома занимљиво, по повратку са семинара, веома мотивисана, одлучила сам да ове вежбе применим у раду са мојим ученицима, који су шести разред. Неуобичајени почетак часа страног језика је наишао на одушевљење у свим одељењима. Вежбе које ми радимо (кажем МИ, јер и ја радим с њима, што им се посебно допада) су: лежећа осмица, унакрсно ходање, удица и, као посебно забавна,  уши - нос, унакрсно. Свака вежба траје најдуже 2 минута. Могу се радити на почетку часа као загревање, у току часа, када треба да се деца ослободе вишка енергије, или на крају часа као опуштање.
Друга варијанта, која је деци још занимљивија, су видео снимци  вежби које изводе разни анимирани ликови или неке, деци веома интересантне  личности, а који се могу наћи на сајту Go Noodle.
 Ови бежбе су већ месецима разлог што се сa joш већом радошћу долази на час француског језека, што можете видети и на фотографијама.





 


Коментари

Популарни постови са овог блога

Први дан мобилности

Данас је први дан обуке наших наставника у Фиренци. Уводне активности су обухватиле упознавање са циљевима и садржајем курсева и међусобно упознавање учесника. Поред наставника из Србије учествују и наставници из великог броја европских земаља: Румуније, Естоније, Немачке, Хрватске,Мађарске..... Ово ће бити прилика не само за учење, него и за упознавање и размену искустава са колегама широм Европе.






New Methods Better Educational Achievements

   New Methods - Better Educational Achievements (Нове методе - боља образовна постигнућа) је пројекат ОШ "Петар Лековић" Пожега, одобрен и финансиран од стране програма Еразмус плус...



   Еразмус плус је програм Европске уније намењен финансирању пројеката из области образовања, младих и спорта (сазнајте више о програму).    Циљ пројекта је упознавање наставника са иновативним методама подучавања које могу повећати мотивацију ученика и довести до бољих постигнућа.     Наш партнер је EUROPASS Centro Studi Europeo, реномирана организација са вишегодишњим искуством у обукама наставника за примену савремених педагошких приступа. Од великог броја курсева које ова организација организује, одабрани су следећи: A Satisfying School Experience: Strategies and Skills for TeachersThe 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in SchoolsWeb Solutions for the Classroom Детаљан опис пројекта може се видети на сајту Европске комисије (Project card), a сажетак на срп…

Још 9 дана:)

Ја, као припадник образовног система, нисам често (читајте: никад) имала прилику да ми ми неко омогући да се стручно усавршавам у иностранству. Начин на који би некоме то пошло за руком је мени увек био мистерија, колико год се тај неко трудио да ми потанко објасни шта би тачно требало да урадим. Ако треба да пишем и размишљам на тему, у реду, али не и да водим рачуна о уговорима. Пошто нас је сада шесторо у екипи, много је лакше јер нисам ја та која уговорима мора да се бави (предност рада у екипи!) и зато могу, неоптерећена тиме, да вам изложим своје мисли о нашој малој италијанској (аван)тури.      Одувек сам веровала да је знање једна од највреднијих ствари које имаш, иако сам у животу најчешће наилазила на ситуације које су грубо оповргавале ово моје уверење.  И тако сам са ставом оптимисте, заједно са члановима школског тима за реализацију пројеката, пре осам месеци написала пројекат. „Треба нам име за пројекат.“ „Оставимо то за крај, за сам крај.“ Нисам била сигурна који б…