Пређи на главни садржај

Brain Gym - гимнастика за мозак

На семинару "Бити задоваољан у школи : стратегије и вештине за наставника", као једна од метода савременог образовања којом се  подстичу концентрацију и памћење код ученика (а нама се много допала),  приказана је метода учења помоћу покрета, названа "Brain Gym", у преводу : гимнастика за мозак. Овај програм се састоји од двадесетак једноставних  покрета које су осмислили двоје америчких научника, стручњака за проблеме у учењу код одраслих и деце. Метода се темељи на резултатима проучавања  утицаја покрета на рад мозга и процесе учења, где покрети активирају неуронске везе у мозгу, а тело постаје инструмент учења. Подразумева забавне покрете ногама и рукама, којима се прелази средња оса тела, како би се интегрисале обе стране мозга, уз активирање погледа на одговарајући начин. Наука је доказала да што  се више користе обе половине мозга,  више се развија интелигенција. Креативност је, на пример, повезана са обе хемисфере. Сви покрети који укључују једну ногу (на пример, десну) и руку на супротној страни (у овом случају леву) активирају обе хемисфере. Усклађивањем делова тела и ума побољшавају се моторичке способности, координација, памћење, језичке и математичке вештине, постиже се боља емоционална равнотежа и смањује стрес, напетост и хиперактивност.
Како ми се све ово чинило веома занимљиво, по повратку са семинара, веома мотивисана, одлучила сам да ове вежбе применим у раду са мојим ученицима, који су шести разред. Неуобичајени почетак часа страног језика је наишао на одушевљење у свим одељењима. Вежбе које ми радимо (кажем МИ, јер и ја радим с њима, што им се посебно допада) су: лежећа осмица, унакрсно ходање, удица и, као посебно забавна,  уши - нос, унакрсно. Свака вежба траје најдуже 2 минута. Могу се радити на почетку часа као загревање, у току часа, када треба да се деца ослободе вишка енергије, или на крају часа као опуштање.
Друга варијанта, која је деци још интересантнија, су видео снимци  вежби које изводе разни анимирани ликови или неке, деци веома интересантне  личности, а који се могу наћи на сајту Go Noodle.
 Ови вежбе су већ месецима разлог што се сa joш већом радошћу долази на час француског језека, што можете видети и на фотографијама.





 


Коментари

Популарни постови са овог блога

Дисеминација се наставља...на пожешком радију

Прилог о нашем пројекту на пожешком радију: http://radiopozega.rs/pozeski-prosvetari-bili-na-strucnom-usavrsavanju-u-italiji/

Дисеминација у вртићу

    Пре неколико месеци сам упознала колеге из вртића у Косјерићу, што нам је дало идеју да и на овом месту можемо да причамо о теми којом се на блогу бавимо. На ово нас је подстакла и чињеница да је ова предшколска установа веома заинтересована за учествовање у пројектима, мада је овај другачији од свих у којима су наставници и васпитачи са простора Србије имали прилике да до сада учествују.   Предшколска установа „Олга Грбић“ је од почетка ове године укључена у реализацију 3 пројекта, што овом вртићу, скромном по броју запослених, али значајном по улози коју заузима у свом окружењу, даје предзнак мотивисан   и пружа могућност да и надаље буде одабран за финансирање у различитим областима. Надајмо се да ће овог пута то бити и мобилност!      За дисеминацију смо одабрали Васпитно-образовно веће које је у просторијама установе одржано у среду, 25.4.2018. Пренела сам искуства која смо имали у писању пројекта и указала на релевантне тачке на које треба обратити пажњу, објаснила чему

Радионице за наставнике

„Знање се умножава дељењем“, каже стара изрека. Учесници мобилности желели су да своја знања поделе са што већим бројем наставника. Организовано је шест радионица на којима су презентовани садржаји курсева и приказани начини на које се неке од иновативних метода могу имплементирати у свакодневни наставни рад. На радионици Бити задовољан у школи: стратегије и вештине за наставнике представљене су неке од стратегија за побољшање комуникације и сарадње, као и методе савладавања стреса коме смо свакодневно изложени у настави. Представљени су и неки од ресурса који се могу користити у настави и стручном усавршавању наставника, као што је платформа ТЕД ( https://www.ted.com/talks ). Радионица Креативност, критичко мишљење, комуникација и сарадња у школама представила је начине за повећање мотивације ученика. Кроз примере активности које се могу организовати у учионици показано је како се код ученика могу развијати важне компетенције – креативност и критичко мишљење. Говорено ј