Пређи на главни садржај

Угледни час музичке културе

  Крајем јуна месеца одржао се час под називом ” Шта све чини музику”.
Циљ часа је био развој креативности, сарадње, комуникације и критичког мишљења код ученика.
 Ученици су били подељени по групама које представљају најбитнији облик комуникације и сарадње међу ученицима. Задатак је био креаирање инструмената од понуђеног материјала.
Наравно, поента није била  у такмичењу већ у креативности.
Свакако у том виду рада је од пресудног значаја дисциплина и добра организација која  је њима потребна јер би, у супротном, настала анархија и хаос.
Ученици боље функционишу када добију одређену улогу. Тако су ученици у оквиру група добили улогу Чувара времена - оног ко води рачуна о времену; Архитекте - оног ко осмишљава
шта ће се правити и од ког материјала и Стваралаца - реализатора.
 Главни део часа је био проведен у практичном раду и креирању осмишљеног инструмента.
Било је лепо посматрати ученике како деле алат за рад (маказе, лепљиве траке) међусобно и не посматрају се као противници већ управо као сарадници.
  По истеку времена, које је на почетку било одређено, ученици стају са радом без обзира где су стали .
   Задњих 10, 15 минута је било резервисано за коментаре унутар група и међусобне.
Ученици су давали своје мишљење о свом раду и раду других. Питања су била отвореног типа.
Шта је по вама представљао проблем у реализацији?  На шта сте требали обратити пажњу?  Ко је по вама најкреативнији рад и зашто?
Тако се на овај начин подстичу ученици да доносе своје закључке и критички размишљају.


Коментари

Популарни постови са овог блога

Дисеминација се наставља...на пожешком радију

Прилог о нашем пројекту на пожешком радију: http://radiopozega.rs/pozeski-prosvetari-bili-na-strucnom-usavrsavanju-u-italiji/

Дисеминација у вртићу

    Пре неколико месеци сам упознала колеге из вртића у Косјерићу, што нам је дало идеју да и на овом месту можемо да причамо о теми којом се на блогу бавимо. На ово нас је подстакла и чињеница да је ова предшколска установа веома заинтересована за учествовање у пројектима, мада је овај другачији од свих у којима су наставници и васпитачи са простора Србије имали прилике да до сада учествују.   Предшколска установа „Олга Грбић“ је од почетка ове године укључена у реализацију 3 пројекта, што овом вртићу, скромном по броју запослених, али значајном по улози коју заузима у свом окружењу, даје предзнак мотивисан   и пружа могућност да и надаље буде одабран за финансирање у различитим областима. Надајмо се да ће овог пута то бити и мобилност!      За дисеминацију смо одабрали Васпитно-образовно веће које је у просторијама установе одржано у среду, 25.4.2018. Пренела сам искуства која смо имали у писању пројекта и указала на релевантне тачке на које треба обратити пажњу, објаснила чему

Радионице за наставнике

„Знање се умножава дељењем“, каже стара изрека. Учесници мобилности желели су да своја знања поделе са што већим бројем наставника. Организовано је шест радионица на којима су презентовани садржаји курсева и приказани начини на које се неке од иновативних метода могу имплементирати у свакодневни наставни рад. На радионици Бити задовољан у школи: стратегије и вештине за наставнике представљене су неке од стратегија за побољшање комуникације и сарадње, као и методе савладавања стреса коме смо свакодневно изложени у настави. Представљени су и неки од ресурса који се могу користити у настави и стручном усавршавању наставника, као што је платформа ТЕД ( https://www.ted.com/talks ). Радионица Креативност, критичко мишљење, комуникација и сарадња у школама представила је начине за повећање мотивације ученика. Кроз примере активности које се могу организовати у учионици показано је како се код ученика могу развијати важне компетенције – креативност и критичко мишљење. Говорено ј