Пређи на главни садржај

Мотивација ученика уз ИКТ


Мотивација ученика један је од најзначајнијих елемената образовања. Ако унапредимо мотивацију, можемо бити сигурни да ћемо унапредити и постигнућа ученика. 
   У време убрзаног развоја технологије, тешко је пронаћи начин за мотивисање ученика који ће засенити шарени свет интернета, видео-игара, мултимедијалних садржаја којима су ученици преокупирани. Зато наставници широм света проналазе начине како да искористе заинтересованост ученика за интерактивне и мултимедијалне садржаје и тако повећају њихову ангажованост и мотивацију.


     
   На курсу Web Solutions for the Classroom упознали смо се са платформама и алатима заснованим на концепту учења кроз игру (Game based learning) које наставници широм света свакодневно користе у својим учионицама. Иако смо се још једном уверили да је слаба опремљеност наших школа отежавајући фактор за праћење иновативних наставних метода, ипак смо открили и начине како да, упркос томе, ухватимо корак са савременим светским тенденцијама у образовању. 
   

 

Неки од ових алата (Edmodo, Kahoot, Socrаtive) добро су познати нашим наставницима и увелико се користе и у нашој школи, што је показатељ да смо на добром путу да се приближимо модерним европским школама. Платформе Quizziz, Quizlet, Studystack нуде могућност за креирање динамичних квизова, едукативних игара и интерактивних наставних материјала. Заједничка одлика свих алата који су нам представљени на курсу јесте једноставност употребе, како за наставнике тако и за ученике. Наставник за веома кратко време може креирати динамичне интерактивне материјале које ученици могу користити на часу (путем рачунара или својих телефона), или код куће за утврђивање и систематизовање наставних садржаја.
   Док учимо о креативној употреби ИКТ, размишљамо и о томе како да, када се вратимо, нова знања поделимо и са осталим наставницима.


 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Први дан мобилности

Данас је први дан обуке наших наставника у Фиренци. Уводне активности су обухватиле упознавање са циљевима и садржајем курсева и међусобно упознавање учесника. Поред наставника из Србије учествују и наставници из великог броја европских земаља: Румуније, Естоније, Немачке, Хрватске,Мађарске..... Ово ће бити прилика не само за учење, него и за упознавање и размену искустава са колегама широм Европе.






New Methods Better Educational Achievements

   New Methods - Better Educational Achievements (Нове методе - боља образовна постигнућа) је пројекат ОШ "Петар Лековић" Пожега, одобрен и финансиран од стране програма Еразмус плус...



   Еразмус плус је програм Европске уније намењен финансирању пројеката из области образовања, младих и спорта (сазнајте више о програму).    Циљ пројекта је упознавање наставника са иновативним методама подучавања које могу повећати мотивацију ученика и довести до бољих постигнућа.     Наш партнер је EUROPASS Centro Studi Europeo, реномирана организација са вишегодишњим искуством у обукама наставника за примену савремених педагошких приступа. Од великог броја курсева које ова организација организује, одабрани су следећи: A Satisfying School Experience: Strategies and Skills for TeachersThe 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in SchoolsWeb Solutions for the Classroom Детаљан опис пројекта може се видети на сајту Европске комисије (Project card), a сажетак на срп…

Још 9 дана:)

Ја, као припадник образовног система, нисам често (читајте: никад) имала прилику да ми ми неко омогући да се стручно усавршавам у иностранству. Начин на који би некоме то пошло за руком је мени увек био мистерија, колико год се тај неко трудио да ми потанко објасни шта би тачно требало да урадим. Ако треба да пишем и размишљам на тему, у реду, али не и да водим рачуна о уговорима. Пошто нас је сада шесторо у екипи, много је лакше јер нисам ја та која уговорима мора да се бави (предност рада у екипи!) и зато могу, неоптерећена тиме, да вам изложим своје мисли о нашој малој италијанској (аван)тури.      Одувек сам веровала да је знање једна од највреднијих ствари које имаш, иако сам у животу најчешће наилазила на ситуације које су грубо оповргавале ово моје уверење.  И тако сам са ставом оптимисте, заједно са члановима школског тима за реализацију пројеката, пре осам месеци написала пројекат. „Треба нам име за пројекат.“ „Оставимо то за крај, за сам крај.“ Нисам била сигурна који б…